Fina naglar med fransk manikyr

tjingeling :) hade tänkt att förklara hur jag får mina naglar fina med manikyr som ett tips till alla som behöver hjälp med det jo så här gör jag:

1. först och främs måste du ha långa naglar så du får vänta till de är långa det kan ta någon vecka/veckor .

2. Då tar du en nagelfil och filar ner de så de blir raka , om du har en dålig fil köp ny eller klipp med en nagelklippare på toppen , men bara jätte lite så de blir rakare. jag använder denna fil för att fila de raka .


3. när det är helt raka börjar jag att måla på 1;an (se bild), men använder inte den så ofta för det tar så långtid att torka , så måla på den eller strunta i det , iaf  sen fortsätter jag med att måla med 2;an (se bild)  på nageln som har växt ut , allså den jag fila ner . se bild över om ni inte förstår vart jag sätter det vita. när jag målat på ett fint jämnt lager väntar jag på att det ska torka ungefär 10 min kanske  sen använder jag en jätte svag fil som (den stora med lila sidor)för att få det vita nagelacket att bli matt sen målar jga på ett lager till av det vita .

nu när det också torkat ordentligt du kan vänta extra länge för att vara helt säker på att det har torkat. Då tar du 3;an(se bild)  allså nagelacket som är genomskinligt. innan du lägger på det så fila med den svaga filen så du får en matt yta för annars kan det kladda och tar flera timmar så det torkar ordentligt.  sen är du färdig, min vänta länge så det har torkar helt säker . Sånt här kan man göra på en tråkig söndag så har man fina naglar hela veckan ut ifall man när försiktig .

  & 

Nagellacket heter "rench manicure" och finna på h&m för ca: 60 kr

Den ´så kallade "svaga filen" köpte jag på carmen i märsta centrum för 50-100kr förut, kanske finns kvar , den fins säker på kicks väldigt bra (man använder bara baksidan när man gör manikyr)

Nagelfilen lite högre upp köps på kicks finns säkert på andra ställen också.  filen har 4 steg.

RESULTAT:  jag har tyvärr bara målat den vita en gång för att visa men resultatet blir finare !



puss från nellie <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0